Ashes and Snow

Ashes and Snow λέγεται το αποτέλεσμα της 16χρονης προσωπικής και καλλιτεχνικής οδύσσειας του  Gregory Colbert. Η έκθεση «Στάχτες και χιόνι», ξεκίνησε το 2002 από τη Βενετία και συνεχίστηκε έως το 2008 στη Νέα Υόρκη, Σάντα Μόνικα, Τόκυο και Πόλη του Μεξικού. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε επισκεψιμότητα (σχεδόν 10 εκατομμύρια) έκθεση εν ζωή καλλιτέχνη στην ιστορία.

Ο Γκρέγκορι Κόλμπερτ μιλάει για το έργο του
Συνέντευξη στη Νινα – Μαρια Πασχαλιδου (Καθημερινή 29-03-08)

Είναι η ταπεινή του επιθυμία να ζήσει σε αρμονία με τη φύση αυτή που τον οδηγεί σε ωκεανούς να κολυμπάει με φάλαινες πενήντα τόνων χωρίς φιάλη οξυγόνου. Ηγείται σε αποστολές στην Ανταρκτική, παρέα με έναν στρατό από χορεύτριες και Ρώσους ναύτες για να φωτογραφίσει αυτοκρατορικούς πιγκουίνους. Στις εκστρατείες του παιδιά ιππεύουν κοιμισμένους ελέφαντες σε ακτές της Ινδίας και της Σρι Λάνκα. Από το 1992 και έπειτα ο Καναδός φωτογράφος Γκρέγκορι Κόλμπερτ έχει οδηγήσει 33 αποστολές στην Αιθιοπία, στη Ναμίμπια, στην Τόνγκα, στις Αζόρες, στην Ανταρκτική… με σκοπό να εξερευνήσει την αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ζώα και ανθρώπους. Το έργο «Στάχτες και Χιόνι» είναι το τολμηρό εγχείρημα ενός καλλιτέχνη που ξεκίνησε την καριέρα του, σκηνοθετώντας ταινίες ντοκιμαντέρ για κοινωνικά θέματα. Στο κολέγιο εγκατέλειψε τις σπουδές του στον κινηματογράφο και τη λογοτεχνία «για να μελετήσει τη φύση» μέσα από ένα παράθυρο. Η έκθεση «Στάχτες και Χιόνι» έκανε την πρεμιέρα της στην προβλήτα του ποταμού Χάντσον της Νέας Υόρκης τον χειμώνα του 2006.

«Πρόκειται για μια διαδραστική εμπειρία, ένα άνοιγμα σε έναν κόσμο που ο θεατής κρίνεται ως άνθρωπος για τη συμπεριφορά του απέναντι στη φύση, απέναντι στα ζώα», θα πει ο καλλιτέχνης ο οποίος χρησιμοποίησε φωτογραφία και βίντεο για να πλάσει έναν μυθολογικό κόσμο και να ανοίξει ένα παράθυρο σε ένα παράλληλο σύμπαν όπου ο άνθρωπος δεν είναι πρωταγωνιστής. Ο Κόλμπερτ ο οποίος διατείνεται πως δάσκαλοι του είναι «οι ελέφαντες, τα πτηνά, οι Μπουσμέν, οι άνθρωποι των θάμνων της Αφρικής και οι καλόγεροι του Θιβέτ», ανήκει σε μια ομάδα καλλιτεχνών υπέρμαχων του περιβάλλοντος και των ζώων. Βασίζει την εικαστική του ταυτότητα στην ικανότητά του να διακρίνει πέρα από το είδωλο, να διεισδύσει στην ψυχή των μοντέλων του, όπως έπρατταν οι Αβορίγινες και οι Μάγια.

— Ηταν όνειρο ζωής για εσάς η έκθεση «Στάχτες και Χιόνι»;

— Ο πατέρας της μπέιμπι σίτερ μου ήταν ήταν ο αρχηγός της φυλής. Γνώριζα λοιπόν από μικρός ότι παλεύουμε διαρκώς μέσα στη δυτική πραγματικότητα απομακρυσμένοι από το φυσικό μας περιβάλλον. Οι Αβορίγινες ξέρετε εξερευνούσαν τα ίδια ερωτήματα με τις τοιχογραφίες τους, δίνοντας έμφαση στον εσωτερικό κόσμο των ζώων, σε έναν ονειρικό κόσμο. Νομίζω ότι οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιθυμούν να έχουν αυτόν τον διάλογο, και στην ουσία έστω και άθελά τους δεν έπαψαν ποτέ να έχουν αυτόν τον διάλογο. Για να ξεκινήσουμε επιτέλους να ακούμε όλες τις φωνές όχι μόνο τις ανθρώπινες, αλλά και αυτές των ζώων, δηλαδή να πάψουμε να είμαστε ανθρωποκεντρικοί. Υπάρχει πλούτος σε αυτόν τον πλανήτη, και δεν έχει να κάνει με τον υλικό μας κόσμο.

— Πιστεύετε ότι θα ήμασταν πιο ευτυχισμένοι, πιο ικανοποιημένοι αν ήμασταν σε επαφή με τη φύση;

— Νομίζω πως ναι. Αν και η λέξη ευτυχία είναι μια παρεξηγημένη έννοια. Στη Νέα Υόρκη, όταν πρωτοάνοιξε το μουσείο είχαμε πάνω από 9.000 επισκέπτες κάθε Κυριακή. Το ξέρετε ότι το ρεκόρ επισκεπτών σε μουσείο σε ολόκληρη την Αμερική κατείχε μέχρι στιγμής το μουσείο Getty με μόλις 4.400 επισκέπτες. Ο μέσος αριθμός επισκεπτών στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Νέα Υόρκη είναι 1.100 με 1.200 επισκέπτες το Σαββατοκύριακο. Δεν μιλάμε μόνο για τέχνη λοιπόν. Μιλάμε για ένα κοινωνικό φαινόμενο; Ακόμη και οι μεγάλοι δημιουργοί, ο Ταρκόφσκι, ο Μπέργκμαν είναι ξεκάθαροι όσον αφορά τον έργο τους. Λένε: «Ειναι καθήκον μας να αγγίξουμε την ανθρώπινη καρδιά». Ναι, δεν μπορείς να έχεις διάλογο στα Αγγλικά ή στα Ελληνικά με έναν ουραγκοτάγκο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει μη-λεκτική επικοινωνία. Εχουν πραγματοποιηθεί μελέτες που είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές.

Τα ζώα σε επιλέγουν

— Πώς επιλέξατε τα ζώα για τη φωτογράφιση;

— Δεν επιλέγεις εσύ τα ζώα, τα ζώα επιλέγουν εσένα. Απλά σε αφήνουν να πιστεύεις πως τα επιλέγεις εσύ. Δεν είμαι ζωολόγος. Ούτε προσπαθώ να απαντήσω σε επιστημονικά αινίγματα. Το Νομαδικό Μουσείο, το οποίο στεγάζει την έκθεση είναι ένα μέρος ονειροπόλησης, μια κοινοβιακή ρέμβη. Οι ελέφαντες, οι φάλαινες, οι ουραγκοτάγκοι κάνουν ένα ξόρκι. Πραγματικά πιστεύω ότι μέσα σε αυτό το μουσείο, μέσα από αυτή την εμπειρία ακούει κανείς το τραγούδι του σύμπαντος. Αλλά αν κάποιος είναι πολύ απασχολημένος ίσως να μην το ακούσει. Εδώ στο Λος Αντζελες οι άνθρωποι περνούν τον περισσότερο χρόνο τους κλεισμένοι μέσα σε ατσάλινες και γυάλινες κατασκευές. Από τη μια η δοξασμένη εξοχή και από την άλλη οι φυλακές που χτίζουμε. Ζούμε σε μια μεγάλη αντίθεση. Γι’ αυτό τον λόγο ήρθαν τόσοι να μας επισκεφθούν όταν ήμασταν στη Νέα Υόρκη. Ηρθαν κινηματογραφικές εταιρείες. Ηρθε και η Dreamworks, ο Σπίλπεργκ, η σύζυγός του. Προσπαθούσαν να καταλάβουν τι γίνεται.

— Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι αυτές οι εικόνες δεν έχουν πειραχθεί με Photoshop…

— Ναι είναι, αλλά παράλληλα δεν είναι καταπληκτικό; Αυτό που με τόση πεποίθηση περιμένεις να είναι ψεύτικο είναι αληθινό. Στην πραγματικότητα σε ένα τέτοιο σκηνικό οι άνθρωποι φαντάζουν σαν ταξιδιώτες μέσα σε ένα νοητό σύμπαν. Το έργο «Στάχτες και Χιόνι» είναι μια μυθοπλασία. Είναι σαν να διαβάζεις ένα ποίημα του Ρίλκε. Το Metropolitan δεν μπορεί να φιλοξενήσει μια τέτοια έκθεση. Γι’ αυτό και δημιουργήθηκε το «Νομαδικό Μουσείο», το οποίο είναι ένα φορητό μουσείο. Κατασκευάστηκε από ατσάλι, ξύλο, πέτρα και χαρτί από τον εκπληκτικό Γιαπωνέζο αρχιτέκτονα Shigeru Ban. Το Νομαδικό Μουσείο είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τη φύση.

— Τα μάτια των ανθρώπων στις φωτογραφίες είναι κλειστά. Γιατί;

— Ηθελα τα ζώα να κοιτάζουν κατάματα τον θεατή. Στην τέχνη γενικότερα έχουμε δει πλήθος θλιμμένων ανθρώπινων ματιών. Συνήθως σε μια φωτογραφία επικεντρωνόμαστε στους ανθρώπους. Τα κλειστά μάτια των ανθρώπων δείχνουν μια σεμνότητα, έναν σεβασμό απέναντι στη φύση. Μια ευθύνη για όλα όσα έχουν συμβεί. Χωρίς καμία έπαρση.

— Πιστεύετε ότι η φύση εντέλει θα μας εκδικηθεί;

— Η φύση δεν εκδικείται. Απαντάει. Ως πλανήτης είτε θα λάβουμε μέτρα είτε όχι. Το «Ashes and Snow» προσθέτει απλά το λιθαράκι του σε μια ανατρέψιμη διαδικασία. Ο καθένας μας μπορεί να συνεισφέρει κάτι στη σωτηρία του πλανήτη μας. Ισως αυτό ακούγεται ουτοπικό, ιδεαλιστικό. Η τέχνη ξέρετε έχει πολλούς σκοπούς. Να γράψει ιστορία, να εκπαιδεύσει, αλλά και να λειτουργήσει θεραπευτικά. Το εκκρεμές κινείται σε δύο κατευθύνσεις. Αν η τέχνη αποτελεί μέσο για να θρέψουμε τον ναρκισσισμό μας τότε είναι μάταιη.

* Η έκθεση «Ashes and Snow» και το Νομαδικό Μουσείο φιλοξενούνται στην ιστορική Zocalo της Πόλης του Μεξικού, όπου θα παραμείνουν έως την 21η Απριλίου του 2008. Στη συνέχεια η έκθεση θα ταξιδέψει στο Πεκίνο, στο Σαν Φρανσίσκο, στο Βατικανό και στο Παρίσι. To 10% των εσόδων πηγαίνει στο «Ιδρυμα Ιπτάμενων Ελεφάντων», www.flyingelephants.org

..

Αφιερώστε μια ώρα να ζήσετε αυτή την πανδαισία εικόνας, μουσικής και λόγου, η οποία  αγγίζει κατευθείαν την ψυχή και σχεδόν πονάει, γιατί θυμίζει  αυτό που χάσαμε, θυσία στον «πολιτισμό».  Μεγαλώστε την οθόνη του βίντεο και «συνδεθείτε»…

..

http://vimeo.com/13187776

Advertisements
This entry was posted in Art, Μουσική, Τέχνη, Ταινίες, Movies, Music and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

19 Responses to Ashes and Snow

  1. Ο/Η L'Enfant de la Haute Mer λέει:

    πολύ-πολύ όμορφα !
    [λατρεύω το sepia]

  2. Ο/Η arietta λέει:

    χάνεσαι… εκπληκτική δουλειά…!

  3. Ο/Η KnowDame λέει:

    L’Enfant de la Haute Mer & arietta

    Χαίρομαι που σας άρεσε 😀 Προτείνω να μπείτε μέσα στο http://www.ashesandsnow.org/ και να εξερευνήσετε όλη την ιστοσελίδα. Έχει φωτογραφίες που αξίζει να τις δείτε.

    Επίσης δείτε και το 2ο μέρος του φιλμ παρουσίασης της έκθεσης, όπου μπορεί κανείς να δει κάποιες σκηνές από το εσωτερικό του Νομαδικού Μουσείου και της αντίδρασης του κόσμου. Ειλικρινά ζηλεύω όλους αυτούς που είχαν την ευκαιρία να δουν την ταινία σε μεγάλη οθόνη και να περιπλανηθούν μέσα σε αυτόν τον σχεδόν μαγικό κόσμο. Δεν ξέρω τι έγινε και σταμάτησε να περιοδεύει η έκθεση. Στην ιστοσελίδα λένε ότι θα συνεχιζόταν το 2009 στη Βραζιλία, αλλά όσο και αν έψαξα δεν βρήκα κάτι επιπλέον.

  4. Ο/Η KnowDame λέει:

    Εντύπωση μου έκανε το πόσο λίγο γνωστό είναι αυτό το αριστούργημα στους έλληνες. Από έρευνα που έκανα, βρήκα ότι σχετικά άρθρα έγιναν σε περίπου 25 ιστολόγια και 2 σε εφημερίδες (Καθημερινή και Ελευθεροτυπία) μεταξύ 2008-2009.

    Για όσους είδαν την ταινία, δεν ξέρω αν πρόσεξαν ότι ο άνθρωπος που κολυμπά (χορεύει είναι το σωστότερο) με τις φάλαινες και τους ελέφαντες, είναι ο ίδιος ο Gregory Colbert. Δείτε μία φωτογραφία του όπου είναι πιο νέος (στην ταινία βέβαια είναι ακόμα πιο νέος)

  5. Ο/Η KnowDame λέει:

    Θεωρώ ότι το «Στάχτες και χιόνι» είναι ένα από τα πιο πολυεπίπεδα έργα που έχω βιώσει στη ζωή μου. Οι «αναγνώσεις» του είναι τόσες πολλές που νομίζω ότι θα ασχολούμαι για πολύ καιρό μαζί του. Κάπου μετά το πρώτο 24ωρο συνειδητοποίησα ότι η ίδια η ταινία λειτουργεί ως μέσο διαλογισμού. Ειδικά άμα αφεθεί κανείς στη μουσική και στις λέξεις, σταματάει ο εσωτερικός διάλογος χωρίς να το καταλάβεις και ενεργοποιείται το δεξί ημισφαίριο. Όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν, όσοι δεν κατάλαβαν ας δούνε την επόμενη ανάρτηση που θα ανεβάσω σε λίγο.

    Οι άνθρωποι είμαστε ύλη και πνεύμα (ή ενέργεια -για μένα αποτελούν ταυτόσημες έννοιες). Η ύλη είναι αυτή που αγωνιά, που πεινά, που γίνεται άπληστη και καταστρέφει τους άλλους ανθρώπους και τα άλλα είδη με τα οποία μοιραζόμαστε αυτόν τον πλανήτη. Το πνεύμα μας όμως είναι σε επαφή με όλους και όλα γύρω μας, αρκεί να το αφήσουμε. Αναρωτιέμαι αν αυτές οι φυλές (Αβορίγινες, Βουσμάνοι κλπ.) είναι τόσο εναρμονισμένοι με την φύση λόγω ανεπτυγμένου πνεύματος, ή το αντίθετο. Η σύνδεσή τους και ο σεβασμός τους στην φύση, τους βοηθάει στο να έχουν ισορροπία μεταξύ ύλης και πνεύματος.

    • Ο/Η χρηχα λέει:

      Καλησπέρα….

      Ευχαριστώ για το σχόλιο -παραπομπή που μου έκανες στον «ράκο» και μου έδωσες την αφορμή να γνωρίσω και την δική σου γωνιά….και σου απαντάω εδώ σε αυτό το σχόλιό σου για να σου πω ότι:» δεν υπάρχει ύλη…τα πάντα είναι ενέργεια στην σωστή διάταξη»….
      Δεν το λέω εγώ …το είπε η ομάδα του Νανόπουλου που ασχολήθηκε με την θεωρία των υπερχορδών και πήρε και νόμπελ φυσικής για αυτό που είπε…..

      Αλλά παρόλο που δεν είμαι θρησκευόμενος ….κάνω κι έναν συνδυασμό για κάτι που λέχθηκε από κάποιον πριν δυο χιλιάδες χρόνια περίπου…»η μεν ύλη είναι εφήμερη , αλλά το πνεύμα είναι αιώνιο»…δική μου και εντελώς αυθαίρετη η προσομοίωση…..αλλά με λίγη καλή διάθεση τα κάνεις να είναι ταυτόσημα….μπορεί να εννοούσε αυτό που είπαν οι επιστήμονες που πήραν το νόμπελ…ποιός ξέρει….

      Τώρα…η ενέργεια που είναι στην σωστή διάταξη, «επιβάλει» μια αρμονία και μια τάξη ασύληπτη…φαντάσου τι αρμονία θέλει να βάλεις σε σωστή διάταξη ενεργειακές «χορδές»…..κάτι τέτοιο φαντάζομαι φαντάστηκαν και οι προσωκρατικοί και έδωσαν το όνομα στο σύμπαν «κόσμος» δλδ κόσμημα- ομορφιά- αρμονία…….

      Από εκεί και πέρα οι άνθρωποι , παρασυρόμενοι από ορμές και πάθη, διώχνουν την αρμονία από μέσα τους αφήνοντας τους εαυτούς τους να οδηγούνται μέσα από αυτοματισμούς του ασυνείδητου…(ράβδος εν γωνία-άρα βρέχει) ξεχνώντας ότι το ανθρώπινο δεν είναι φυσικό….ο άνθρωπος είναι άνθρωπος γιατί δεν είναι πια ον που λειτουργεί μέσα από αυτοματισμούς του υποσυνείδητου….αν ενεργεί «ενστικτωδώς» αυτό δεν σημαίνει ότι λειτουργεί και φυσικά…..γιατί η «μηχανή» του εγκεφάλου του είναι φτιαγμένη έτσι που να δέχεται και νέες εγγραφές κατά την λεγόμενη διαμόρφωση του χαρακτήρα του που μπορεί να είναι κακές μέχρι κάκιστες όσον αφορά την συμπεριφορά και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον του συγκεκριμένου ανθρώπου- φυσικό ή κοινωνικό-…..
      Για να καταλήξουμε στο ότι…ο άνθρωπος για να γίνει ανθρώπινος πρέπει να εκπαιδευτεί έτσι ώστε να σκέφτεται….

      Έχω την εντύπωση ότι θα τα ξαναπούμε….

      • Ο/Η KnowDame λέει:

        Καλώς ήρθες χρηχα,

        Όταν έγραφα το παραπάνω σχόλιο το περασμένο φθινόπωρο, ήμουν (ας πούμε) κοιμισμένη ακόμα, κάτι που συμβαίνει με τους περισσότερους ανθρώπους. «Ξέρουμε» και δεν ξέρουμε ταυτόχρονα. Για την ύλη και την ενέργεια, τώρα ξέρω ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για το ίδιο πράγμα. Ύλη και ενέργεια εναλλάσσονται. Η ύλη μπορεί να γίνει ενέργεια και η ενέργεια μπορεί να γίνει ύλη σύμφωνα με την φόρμουλα του Αϊνστάιν Ε=mc2, Δυστυχώς, για μας τους ανθρώπους, από τη στιγμή που γεννιόμαστε, μας προγραμματίζουν με ένα σωρό στρεβλές απόψεις, με συνέπεια να παύουμε να είμαστε «ρευστοί» και να εγκλωβιζόμαστε στην ιδέα ότι είμαστε ύλη και τίποτα άλλο. Αν καταφέρουμε να απαλλαγούμε από όλες τις ψευδευσθήσεις που μας υποβάλλουν είτε οι άλλοι, είτε ο εαυτός μας και σιωπούμε και λίγο το μυαλό μας, τότε θα αρχίσουμε να «θυμόμαστε» και να λειτουργούμε με μεγαλύτερη αρμονία με όλο τον κόσμο γύρω μας.

        Να είσαι καλά! Μπορείς και καλύτερα. Το ξέρεις

  6. Παράθεμα: Εγκέφαλος, Είδη αντίληψης, Ύλη και πνεύμα | Year of the Dragon

  7. Ο/Η pipis λέει:

    τι λες τώρα ; ωραίο ντοκιμαντέρ που δεν είχα καν ακουστά
    thanks

    • Ο/Η KnowDame λέει:

      Μόλις τώρα συνειδητοποίησα ότι δεν σου είχα απαντήσει !

      Χαίρομαι που σου άρεσε…
      όπως μου άρεσαν και μένα πολλές αναρτήσεις στο ιστολόγιο σου και σ’ ευχαριστώ γι’ αυτές

      Καλή Χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και χαρά

  8. Ο/Η kapetanios λέει:

    τις ευχές μου KnowDame – με πρώτη την υγεία

    • Ο/Η KnowDame λέει:

      Ευχαριστώ Καπετάνιε για τις ευχές και ειδικά για την υγεία, γιατί όπως θα κατάλαβες είχα κάτι προβληματάκια το τελευταίο διάστημα.

      Εύχομαι σε σένα και στην οικογένειά σου υγεία, αγάπη και πολύ κουράγιο και δύναμη για το νέο έτος

  9. Ο/Η L'Enfant de la Haute Mer λέει:

    Καλημέρα, Καλή Χρονιά !

    με υγεία, δημιουργικότητα και αλληλεγγύη !

    (δες το mail σου, σε παρακαλώ !)

  10. Ο/Η χ.κ. λέει:

    να αφήσω εδώ τα διαπιστευτήριά μου!καλημέρα knowdame
    χαίρομαι για τη γνωριμία με το λόγο σου!
    χριστίνα

  11. Ο/Η KnowDame λέει:

    Καλημέρα Χριστίνα! Και για το καλώς όρισες, ένα τραγουδάκι

  12. Ο/Η xk λέει:

    μέσα στο νερό-και στο αμνιακό υγρό-ο ήχος μεταδίδεται μονοφωνικά
    μετά, έξω, διασπάται σε πολλές φωνές, όπως και η αντίληψή μας για τον κόσμο.
    αυτή η σκέψη μου γεννήθηκε από τη μουσική αυτή-σ’ευχαριστώ πολύ knowdame
    καλημέρα

  13. Ο/Η KnowDame λέει:

    Περίεργο παραλληλισμό έκανες μεταξύ ήχου και αντίληψης. Για να αντιληφθούμε τον ήχο, συνήθως χρησιμοποιούμε μόνο μία αίσθηση-ικανότητά μας, ενώ για να αντιληφθούμε τον κόσμο χρησιμοποιούμε πολύ περισσότερες ικανότητες…

    υγ. Για τον ήχο μέσα στο αμνιακό υγρό, είσαι σίγουρη; Υπάρχει κάποια σχετική μελέτη που είδες;

  14. Ο/Η KnowDame λέει:

    Το βίντεο της ταινίας, αρχικά το είχα ανεβάσει με ελληνικούς υπότιτλους από το youtube, στη συνέχεια, όταν αφαιρέθηκε εντελώς από το youtube, το εντόπισα και το ανέβασα από το vimeo. Το τελευταίο διάστημα, παρόλες τις προσπάθειές μου δεν κατάφερνα να το εντοπίσω σε κάποιον από τους γνωστούς τόπους με βίντεο. Πρόσφατα το εντόπισα σε δύο διαφορετικούς κινεζικούς(;) ιστότοπους. Δίνω τους συνδέσμους από εδώ για όποιον ενδιαφέρεται να δει την ταινία. Συστήνω να τη δείτε, πριν την κατεβάσουν και πάλι

    Ashes and Snow (full video 1)

    Ashes and Snow (full video 2)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s